Uncategorized

Újra itt

Úgy körülbelül másfél év után. 🙂 Ez a blog eredetileg a kínai utamról szólt, majd miután visszajöttem Kínából, egy ideig még írogattam, aztán elmaradt. Sok dolog történt azóta, sok dolog volt, ami miatt nem jutott nagyon időm a blogolásra, de mivel alapvetően nagyon szeretek írni, és már régóta tervezem, hogy újra elkezdek írogatni, ezért most újra itt vagyok.

Persze ennek van konkrét oka is, ugyanis már régóta tervezem, hogy indítok egy blogot, amiben mindenféle dologról írogatok, ami engem érdekel. A kínai utam végével itt elkezdtem ezt megvalósítani, és bár volt egy kis szünet, most újult lendülettel vágok bele, aztán majd meglátjuk, meddig tart. :))

A “Rólam” nevű oldalon leírtam nagyjából, hogy milyen dolgokról szeretnék írni, bár tényleg csak nagyvonalakban. 2 éve, amikor már hazajöttem Kínából és elhatároztam, hogy folytatom a blogolást, írtam egy bejegyzést az érdeklődési köreimről, amit aztán nem publikáltam. Most viszont ideje, hogy publikáljam, kicsit átírogattam, hogy aktuálisabb legyen.

Ja, lehet, hogy macskákról is lesz szó…

Veganizmus, környezetvédelem
Az állat- és környezetvédelem nagyon fontosak a számomra, kb. 13 évesen lettem vegetáriánus és 19 évesen véglegesen vegán. Szerintem a veganizmus olyan életforma, ami valamennyire csökkenti azt az óriási kárt, amit mostanában az állatokban és a környezetünkben teszünk. Meggyőződésem, hogy ez a legmegfelelőbb életforma a számomra, és úgy gondolom. hogy mindenki (akár vegán, akár nem) képes arra, hogy kicsit kevesebbet ártson a világnak, hiszen a kis dolgok is számítanak.

Jóga
17 évesen voltam életem első jógaóráján, és azonnal magával ragadott. Előtte is érdekelt már, de sajnos bennem is voltak kisebb előítéletek, és egy ideig nem mertem kipróbálni, viszont azóta az életem szerves részét képezi. Azelőtt soha egyetlen mozgásforma sem tudott engem igazán megfogni, a jóga viszont sokkal több egy sima fitnessóránál. A filozófiája is fontos számomra, igyekszem beépíteni a mindennapjaimba. Nagyon sokat tett hozzá az életemhez eddig is, és még ezután is sok felfedezni való dolog van.
Már régóta tervem, hogy jógaoktató legyek, 2019-ben sikerült elvégeznem egy Hatha jóga oktatóképzést, amivel már egy kicsit közelebb kerültem ennek a megvalósításához.

Hiszem, hogy ha valami képes elhozni a világbékét, akkor az a jóga és a veganizmus. 🙂

Egészség
Az előző két pont után talán nem meglepő, hogy az egészség is fontos szerepet játszik az életemben. Az elmúlt pár évben sokat olvastam a növényi étkezés pozitív hatásairól, és – bár nem ez volt a fő ok, hogy vegán legyek -, ez is megerősít abban, hogy jó úton járok. Érdekelnek még a keleti és alternatív gyógymódok, a holisztikus egészségszemlélet, persze az ésszerűség határain belül. Hiszek benne, hogy az ember nem csak egy fizikai test, és a betegségeknek sem csak fizikai okai lehetnek. Támogatom a nyugati orvoslást és a tudományt is, de a keleti nézeteket sem vetem el, azt hiszem, hogy itt is az arany középút a legjobb.

Sztánai naplemente

Természetesség
Ezalatt főleg azt értem, hogy igyekszem mindenből a természeteset választani (ez a környezetvédelemmel is összefügg), már több mint 7 éve csak természetes kozmetikumokat használok. Emellett az engem ismerő emberek jól tudják már, hogy sosem voltam a sminkelés híve, talán nem is leszek soha, ki tudja. Ez egy érdekes kérdés, amiről bőven lehetne még írni, nem csak a szépségápolás, hanem a városi életmód tükrében is.

Zene
Bár tanultam már több hangszeren is (csak sosem voltam elég kitartó, haha), én nem vagyok zenész, viszont az életem fontos része a zene. Kistiniként a punk zene volt a kedvencem, és ez sokat formált a személyiségemen (a fenti dolgok közül kb. minden onnan jött :)). Szerencsére az utóbbi pár évben sokkal nyitottabb lettem ilyen téren (is), és mára már egészen kibővült az általam kedvelt műfajok listája. A legnagyobb kedvenceim a világzene, a népzene, a reggae, a rock és alműfajai, az ambient és még sok más.

Kína
Ahogy már írtam, kínai szakos voltam, jelenleg a munkám is a kínai nyelvvel kapcsolatos és éltem már Kínában, a blog első bejegyzései mind erről szólnak. Nem volt könnyű ott élni, a fenti dolgokat figyelembe véve azt mondhatjuk, hogy nem egy Ancsa-barát ország, de látszik, hogy nem csak gazdaságilag fejlődik az ország, hanem ezekben a dolgokban is. Egyébként imádom a kínai nyelvet és a régi kínai kultúrát is, úgyhogy örülök neki, hogy ezzel foglalkozhatok. Kína mellett nagyon érdekel a buddhizmus és a többi keleti ország kultúrája is, főleg Indiaé.


Egy kis kínai tea

Minimalizmus és slow mozgalom
A kettőt együtt említem, mert nagyon összetartoznak. A mai világ rettentően felgyorsult, mindenkinek ezer dolga van és folyton rohanunk, és ez a két mozgalom az, ami egy kicsit lelassít és segít abban, hogy megálljunk egy pillanatra, és utólérjük magunkat és meglássuk, hogy mi is igazán fontos a számunkra. Én is hajlamos vagyok elveszni a rohanásban (főleg Budapesten…), és ezek a dolgok mentőövet adnak ilyenkor. Örülök, hogy ezek mostanában Magyarországon is egyre inkább terjednek.

Tudatosság, meditáció
Az előző ponthoz (és a jógához is) kapcsolódva, ezek azok a dolgok, amik igazán segítenek lelassítani. Egyszerűen megéri gyakorolni őket, mert nagyon sokat tudnak javítani az életminőségen. Bár a meditációt nem akarom “lealacsonyítani” valami self-help eszközzé, de kétségkívül erre is jó. Számomra ennél többet is jelent, az elmúlt pár évben, mióta gyakorlom, sokféle oldalát megismertem. Itt is hiszem, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő módját és mindenkinek tud segíteni.

Utazás
Mindig is szerettem utazni, bár eddig még nem sok helyen jártam. Ennek fő oka az, hogy az utazás során mindig ki kellett lépnem a komfortzónámból, akár csoportos kirándulásra mentem anyukámmal Szlovéniába, akár egyedül utazgattam Thaiföldön. A komfortzónából való kilépés nem mindig könnyű, de mindig megéri. Olyan ember vagyok, aki szereti a saját kis ágyát, a saját kis napi rutinjával, de bármennyire is kényelmetlen ebből kilépni, az utazás végül sokkal többet ad, mint amit elvesz.
(Ezt 2 éve írtam, az utazáshoz való viszonyom kezd valamennyire megváltozni, majd biztos erről is fogok írni.)

Olvasás
Kiskorom óta szeretek olvasni, mindig van nálam legalább egy könyv. Régen főleg szépirodalmat olvastam, az utóbbi pár évben viszont jobban szeretem az ismeretterjesztő könyveket. Főleg meditáció, tudatosság témában szoktam olvasni, de a pszichológiai könyveket is szeretem. A legnagyobb kedvencem viszont mindmáig A Gyűrűk Ura, ami szerintem a legzseniálisabban kidolgozott regény a világon (ja, és a Harry Potter is…). A mindennapi rohanásban mostanában ez is vissza tud szorulni, de lassításra szintén nagyon jó.

Szóval ezek a főbb érdeklődési köreim, nagy valószínűséggel ezekkel kapcsolatos bejegyzéseket lehet majd olvasni a blogon.

Leave a comment